NUjijStats voor Querido_not

2,159

Respect

Respect/dag 2.56
Respect/reactie 3.02

714

Reacties

Reacties/dag 0.85
Meeste reacties op 1 dag 12
Gestart op 19-04-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 10-08-2020 17:53 op
Als je werkelijk niet weet waar je over praat zou het je netjes staan om te luisteren en te lezen en af te wachten tot degenen die er wat verstand van hebben opening van zaken geven. Mijn advies is: hou je rommel sommetjes voor je.

4 respect 09-08-2020 15:28 op
Zou dat schelen wat betreft de hitte?

5 respect 09-08-2020 14:17 op
Je hebt het bericht van ReageerNu totaal niet begrepen. Lees het nog een keer en dan met even het denkraampje wat verder open. Nou, vooruit, hier een hint: er wordt geassocieerd met de corona test (meer) en aantal besmettingen. Nou in de herhaling Sanka.

3 respect 09-08-2020 12:11 op
Ik ben blij voor alle weermannen en -vrouwen. Die werden de laatste maanden steeds onzekerder, chagrijniger en uiteindelijk wat radeloos omdat er niets anders te melden viel dan dat de volgende dag "een graadje of 21" zou worden. Maar nu! Montere blikken en verhalen vol records. Doorspekt met een vileine glimlach van: "dit is jullie lot, lijdt er maar onder". Een enkeling vlucht weg naar Spanje, waar het nog dragelijk is, en ook de weermannen altijd enthousiast hun werk doen.

0 respect 06-08-2020 22:15 op
@rick Ja, dat snappen we allemaal wel. Het ging om verplicht/niet verplicht. Begrijp je nu?

1 respect 06-08-2020 21:25 op
Een blaastest is niet verplicht - je kunt weigeren. Een eventuele bloedtest mag je ook weigeren.

0 respect 06-08-2020 16:27 op
Met alle respect voor het Lancetartikel (nog niet teruggetrokken?) maar feit is, en dat kun je wekelijks meemaken, ook de diverse onderzoeken van vele -logen gaan van hot naar her. Er is soms geen touw aan vast te knopen. Nogmaals: ik zou (nog) geen enkele besmettingsmogelijkheid nu terzijde willen schuiven. En wat jij onder knuffelen verstaat laat ik geheel aan je eigen fantasie over ;-)

0 respect 06-08-2020 16:07 op
Ja, zo stuiteren we al 6 maanden van aannames naar halve onderzoekjes naar gelegenheidsargumenten. Er is nog bijna niets bewezen rond dit virus. Het enige wat we zeker weten is dat we nog niets zeker weten.

3 respect 06-08-2020 15:52 op
Wel eigenaardig dan dat de 1,5 m tot bijna de nullijn heeft geholpen. Ik denk dat alle 4 besmettingsmogelijkheden nog steeds zijn: - direct contact (knuffelen) - indirect contact (via de deurkruk) - grote druppeltjes (hoesten, niezen) - kleine druppeltjes (aerosolen) Niet alles nu op aerosolen gooien - dat is jezelf voor de gek houden.

2 respect 05-08-2020 14:13 op
De gemiddelde politie agent zit niet in dit team.

4 respect 05-08-2020 13:36 op
Het zijn allemaal specialisten. Die weten wel waar ze mee bezig zijn. Denk je ook niet?

2 respect 04-08-2020 14:13 op
Of iemand besmettelijk is kan niet worden aangetoond met deze PCR test. Deze test toont alleen aan of iemand virus deeltjes (actief of niet-actief) in de neus of keel heeft. Een andere test is er niet (ja een kweekje maken, zoals vermeld wordt). Sowieso is er nog veel onduidelijk over de besmettelijkheid in de diverse fases van Covid 19. Doet er ook niet al te veel toe, zoals JMartin al aangaf, de positief geteste mensen dienen 14 dagen in quarantaine te gaan. Dat zal in sommige gevallen overbodig kunnen zijn (want ze hoeven niet besmettelijk te zijn). Maar better safe than sorry.

3 respect 04-08-2020 12:31 op
Nee, dat heeft er niets mee te maken. Bijna elk land stelt eisen aan de personen die naar dat land willen emigreren. Strengste zijn de VS, Canada, Nieuw Zeeland, Singapore en Australiƫ. Voornaamste eisen zijn vaak: een baan hebben, een goede kans op een baan hebben, goede opleiding, of er is behoefte aan de skills die iemand heeft. Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt.

3 respect 04-08-2020 12:05 op
De linkjes die je plaatst hebben niet zo veel met het onderwerp te maken. In het bovenstaande artikel gaat het over Britten die naar EU landen verhuizen.

1 respect 03-08-2020 16:36 op
Dat is gewoon bijna onmogelijk. Stel je bent positief getest. Maar door een noodlottig verkeersongeval kom je te overlijden. De arts die dan de doodsoorzaak moet vaststellen komt daar natuurlijk niet uit. Dat moet jij dan maar doen in je schriftje, daar kun je de juiste cijfers bijhouden. Succes.

8 respect 03-08-2020 12:12 op
Kijk nu komt de aap uit de mouw. Je vindt het allemaal overdreven. Zeg dat dan gelijk, iedereen mag zijn mening uiten. Maar probeer er niet een interessant verhaal van te maken met allemaal rommel-redeneringen. Over "cognitieve dissonantie" gesproken.

5 respect 03-08-2020 11:55 op
Dan heb je jouw eigen betoog niet helemaal helder voor ogen. Je haalt testen van besmettingen en testen van anti-lichamen door elkaar. Dat zijn fundamenteel andere zaken. Maar goed, ik heb de indruk dat je wereldbeeld door een rietje ontstaat en dan schiet het niet op.

8 respect 03-08-2020 11:42 op
Bijna niemand zonder verschijnselen laat zich testen. Sterker nog: van de mensen die wel verschijnselen hebben laat slechts een kleine minderheid zich testen. Dat is onlangs uitgebreid in het nieuws geweest. Dat in acht nemende valt uw verdere betoog in het water. Testen is bedoeld om de brandhaarden op het spoor te komen. En dat lukt steeds beter. Want dan weet je waar de besmettingen plaatsvinden. Soms tot een enkele horecaonderneming aan toe. Kortom: goede zaak.

0 respect 01-08-2020 18:59 op
Dan ben ik blij voor jou. Maar ik heb teveel situaties gezien met huisdieren in kleine hokjes en kooitjes. En grotere honden op de 3e etage. Allemaal liefdevolle mensen. Maar voor de dieren vond ik het best wel zielig. En volgens mij weet jij dat ook wel.

2 respect 01-08-2020 18:43 op
Tsja, als je kinderen en honden al door elkaar haalt, lijkt me een gezondheidscontrole voor jou ook geen overbodige zaak.

1 respect 01-08-2020 14:01 op
Mooie reactie. Goed onderbouwd ook. Alleen jammer dat het voornamelijk neerkomt op: Ikke wil dit, ikke wil dat.

4 respect 30-07-2020 22:42 op
@Daan, jouw reactie is onbegrijpelijk. Je stelt zelf zo maar wat. Daar krijg je redelijke tegenargumenten op. En komt vervolgens met een nog vreemdere vergelijking. Alsof iemand de gehele dag een mondkapje draagt. Waar haal jij dit soort onzin vandaan? Je kunt toch zelf ook even nadenken?

0 respect 30-07-2020 15:41 op
Het programma is stilgelegd. Dat is voor een turnster een straf. De bond geeft zelf toe dat de weg naar de Olympische spelen op zijn minst ernstig verstoord wordt.

0 respect 30-07-2020 14:58 op
Ja, iedereen mag trainen. Daar gaat het hier toch niet om. Het programma heeft maanden stilgelegen en ze waren net begonnen met een inhaalslag. En zo'n sportbond zet daar een streep door. Weer zo'n onzalige beslissing - ze doen weinig goed.

2 respect 30-07-2020 14:01 op
Nee, dat mogen ze juist niet. Daar gaat het nu net om. Lees het bericht nog eens : het lopende programma is stilgelegd, zeker tot eind van het jaar. Schandalig.