NUjijStats voor Sqrt_1

6,761

Respect

Respect/dag 8.52
Respect/reactie 2.38

2,846

Reacties

Reacties/dag 3.58
Meeste reacties op 1 dag 21
Gestart op 08-06-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

4 respect 07-08-2020 22:02 op
Inderdaad, ik woon in de VS. Google tent cities maar eens. En het is niet alleen in arme steden, maar ook bv California, Silicon Valley waar je makkelijk lonen van $250k per jaar ziet. Veel mensen slapen in hun autos, campers. Vreemd dat men dat in Nederland niet eens weet.

9 respect 07-08-2020 20:03 op
Nou, niet helemaal hetzelfde. Nederland heeft een vangnet dus men maakt zich weinig zorgen. Maar als je in de US van de richel valt, val je heel diep. Je zou zeggen dat men flink zou sparen omdat er weinig vangnet is, maar nee hoor, velen zijn financial analfabeten die van dag tot dag leven. Gaat het dan fout, gaat het ook goed fout.

4 respect 07-08-2020 19:36 op
Nou dat is niet helemaal waar. Er zijn toch heus vele steen rijke Amerikanen. Vooral de markten doen het geweldig en het upper segment doet het geweldig. Het zijn de mensen die geen assets hebben die broke zijn, maar dat is natuurlijk niet iedereen.

13 respect 07-08-2020 18:48 op
Het echte probleem zie je hier in de VS in de straten. Tenten kampen. 50 miljoen Amerikanen hebben nul reserves en de regering moet heel snel met meer geld komen, anders staan er zeer binnenkort miljoenen huurders en huiseigenaars op de keien. Wordt het nog drukker met die tenten kampen op straat, je moet er nu al omheen rijden.

0 respect 06-08-2020 21:38 op
Kijk maar eens naar Phoenix, Az of Barstow, Needles, Ca :)

0 respect 06-08-2020 20:58 op
Nee, jullie hebben gelijk. Ik dacht vanaf het oogpunt van hier in de VS met routine over de 40 graden elke dag. Nederland heeft geluk met lange dagen en niet echt erg warm. Hier loopt de airco dag en nacht, en als ik dan ook nog mijn Tesla s'nachts oplaadt is de koek op (in de zomer betaal ik eigenlijk extra bij).

0 respect 06-08-2020 20:20 op
Ik rij een Tesla M3. De autopilot functie werkt perfect. Vooral op de snelweg en in een file is het veel rustgevender dan die constante voet van gas naar rem. Het is ook al bewezen dat het veel veiliger is met 1 ongeluk op 8 miljoen mijl met autopilot tegen 1 op 500000 met auto’s zonder rij hulp systeem. Wat wel jammer is dat je bv geen dutje kan doen, Tesla vereist dat je periodiek het stuurwiel vast pakt.

0 respect 06-08-2020 19:52 op
Je raakt er aan gewend. hier in de VS gaat het elke dag wel over de 40 graden. Je gaat naar een shopping mall, bioscoop met goede airconditioning. Iedereen heeft natuurlijk airconditioning. Veel mensen trekken een paar maanden naar het noorden of hoger op, komen in de herfst weer terug. Zal in Nederland ook wel komen, je hoeft niet meer naar Spanje :)

0 respect 06-08-2020 19:36 op
@Erwin Zelfs als het niet bewezen is is het dan toch niet verstandiger om een mondkapje te dragen, afstand houdt, handen wast? Je draagt toch ook automatisch een seat belt, terwijl de probability van een ongeluk maar uiterst klein is.

1 respect 06-08-2020 19:12 op
Wat er bedoeld wordt is dat vliegen ook een gesloten systeem is net als scholen. Maatschappijen keken al maanden terug naar bv HEPA filters, mogelijke verspreiding etc. Nu pas gaat een lichtje op: Goh, scholen, verpleeghuizen hebben ook ventilatie systemen, hoe goed zijn die eigenlijk.

0 respect 06-08-2020 19:07 op
Veel zon betekent ook meestal warmer en de airconditioning slurpt alles weer op.

0 respect 06-08-2020 18:57 op
Dit gebeurd op grote schaal in California, te veel zonne energy in de zomer. Ze proberen het dan aan andere Staten te slijten en zijn begonnen met Tesla Megapacks te installeren om peaker plants te vervangen.

0 respect 06-08-2020 18:46 op
Het lijkt me logisch dat in mindere tijden lonen niet snel stijgen, misschien zelfs dalen. Maar wat zeker zo belangrijk is, gaan de prijzen in de supermarkten nu omhoog of omlaag, met andere woorden hoe staat het met je eigenlijke koopkracht.

0 respect 06-08-2020 18:40 op
Je kan dit van 2 kanten bekijken. Je kan zeggen ‘het is niet bewezen’ dus ga ik mijn gang, of ‘het is niet bewezen’ toch maar voorzichtig zijn.

0 respect 06-08-2020 18:33 op
Inderdaad, voor jongeren is het niet zo belangrijk maar ouderen des te meer.

1 respect 06-08-2020 18:30 op
Dat wordt straks lekker met 34 graden en de ramen open. Airco met ramen open werkt niet zo best. Ik denk dus dat de ramen gewoon dicht gaan en sinds airco een gesloten systeem is, zal je hele goede HEPA filters moeten hebben maar die zijn duur.

1 respect 05-08-2020 21:57 op
Met HEPA filters is er niks aan de hand, maar je moet ze wel periodiek vervangen natuurlijk.

0 respect 05-08-2020 21:55 op
Airco voert geen nieuwe lucht aan. Een split system recirculate de lucht. De condensor staat buiten en de evaporator binnen. Maar HVAC's kunnen zeker HEPA filters gebruiken, zoals in ziekenhuizen etc. Verpleeghuizen gebruiken waarschijnlijk geen HEPA's, te duur.

1 respect 05-08-2020 21:50 op
Nou, als het 42 graden buiten is ga ik de ramen niet open zetten, dan maar airco. Je kan natuurlijk ook HEPA filters voor je airco gebruiken, alhoewel ik betwijfel dat ze die hebben gebruikt in dat verpleeghuis. Zullen wel goedkope filters geweest zijn.

0 respect 05-08-2020 19:33 op
Geen gedwongen ontslagen is meestal juist niet goed voor een bedrijf. Het is beter het brandhout er periodiek uit te hakken, dat maakt het bedrijf weer sterker.

0 respect 05-08-2020 19:27 op
Het is inderdaad dubieus of het business model voor een fysieke electronica zaak nog wel levensvatbaar is. Al dat spul staat op Amazon en veel goedkoper. Specs kun je nu zelf makkelijk Googlen.

1 respect 05-08-2020 19:23 op
Ja, toen Bergkamp vertrok was het niks meer.

3 respect 05-08-2020 19:13 op
Dat ammoniumnitraat was waarschijnlijk bestemd om kunstmest mee te maken. Het werd ook gebruikt tegen het Federale gebouw in Oklahoma maar dat was maar een vrachtwagen vol. Ik moet er niet aan denken dat haast 3 kiloton de lucht in ging. Overigens heeft die graansilo? volgens mij de schokgolf nog opgevangen voor de stad zelve anders was het nog erger geweest. Sterkte daar.

0 respect 05-08-2020 19:00 op
Dit soort plannen werken niet zo best. Het beste is het brandhout er uit te hakken. Hier in de VS zijn er bedrijven die elk jaar de slechtste 10% er uit gooit, en weer vers bloed aanneemt als het nodig is. De reden is dat als je bevriest je beste personeel opstapt.

2 respect 04-08-2020 22:24 op
Uiteindelijk is het simpel, waar veel van is daalt de waarde. Dus men gaat naar assets, TIP ETF's etc, logisch.